الگوی مصرف آب برای هر اشتراک چقدر است؟

18 متر مکعب(معادل 18 هزار لیتر) در ماه.

آیا هنگام خرید یا اجاره، برگ تسویه حساب از شرکت آب و فاضلاب لازم است؟

هنگام خرید یا اجاره املاکی که دارای انشعاب آب هستند، حتما باید به آبفای منطقه خود مراجعه کنید و برگ تسویه حساب را دریافت کنید تا مشمول پرداخت بدهی معوقه نشوید.

آب شرب شهر تهران از طریق چه سدهایی تامین می شود؟

از طریق سدهای لار، کرج، لتیان و طالقان.

دوره صدور قبض آب چه مدت است؟

قبض آب بها تقریبا هر دو ماه یکبار صادر می شود . چنانچه بیش از15 روز در وصول آن تاخیر افتاد ، مراتب را کتباً به آب و فاضلاب منطقه خود اعلام فرمایید .

تغییر زیاد در بهای آب را چگونه اطلاع دهیم؟

در صورتی که مصرف آب شما در قبض کمتر یا بیشتر از میانگین قبل درج شده بود، با اعلام رقم کنتور فعلی آب و فاضلاب منطقه خود را مطلع کنید.

آیا ماموران آب و فاضلاب حق اخذ وجه بصورت نقدی رادارند؟

ماموران آب و فاضلاب مناطق برای وصول وجه نقد به مشترکین مراجعه نمی کنند. لذا در صورت مشاهده چنین مواردی سریعاً نیروی انتظامی را مطلع فرمایید.

در صورت تاخیر در پرداخت قبض آب چه خواهد شد؟

هر گونه تاخیر در پرداخت آب بها و اقساط هزینه انشعاب، موجب قطع جریان آب می شود ووصل مجدد آن با در یافت هزینه اتصال و تسویه حساب امکان پذیر خواهد بود.

چرا باید بدهی معوقه پرداخت کنیم؟

هنگام خرید و یا اجاره املاکی که دارای انشعاب آب هستند حتما به آب و فاضلاب منطقه خود مراجعه نموده و برگ تسویه حساب دریافت نمایید تا مشمول پرداخت بدهی های معوقه نشوید.

بهنگام ساخت بنا یا تغییر کاربری باید چکار کرد؟

قبل از هر گونه ساخت و ساز یا تغییر در نوع مصرف آب، لازم است صاحب ملک به آب و فاضلاب منطقه خود مراجعه نماید.

ماموران قرائت کنتور و آب بها را چگونه شناسایی کنیم؟

کلیه ماموین قرائت کنتور و توزیع قبض آب بها باید دارای لباس فرم و کارت شناسائی باشند، لذا از ورود افرادی که فاقد لباس فرم و کارت شناسایی معتبر هستند به داخل اماکن جدا خودداری فرمایید.

در صورتیکه هنگام مراجعه مامور قرائت در منزل نباشیم چه می شود؟

در صورت عدم حضور مشترک هنگام قرائت کنتور، کارت مخصوص به جای گذاشته می شود لطفاً پس از رویت آن آخرین رقم کنتور آب خود را قرائت و با شماره تلفن مندرج در کارت با امور مشترکین منطقه خود تماس حاصل تا نسبت به صدور قبض آب بها اقدام نمایند.

وقتی بنظر می رسد کنتور خراب است باید چه کرد؟

هنگام خرابی کنتور مراتب را سریعا به اطلاع آب و فاضلاب منطقه خود برسانید.

آیا مسئولیت تاسیسات داخل منزل بعهده شرکت آب و فاضلاب است؟

مسئولیت حفظ و نگهداری تاسیسات داخلی آب ملک صرفاً به عهده مشترک می باشد.

آب بهای ما نسبت به گذشته بسیار بیشترشده است. دلیل چیست؟

بمنظور حصول اطمینان از عدم شکستگی تاسیسات داخلی و اتلاف آب، لوله کشی تاسیسات داخلی ساختمان خود را آزمایش نمایید.

آیا میتوان روی شیری که انشعاب آب را به منزل یا مغازه ما وصل می کند با آسفالت یا موزاییک پوشاند؟

بمنظور جلوگیری از خسارت های احتمالی، محفظه شیر انشعاب را همواره مرئی نگاه دارید.

مدتی عازم مسافرت هستیم. باید چه کنیم؟

اگر عازم مسافرت هستید لطفاً انشعاب آب خود را بطور موقت از شیر فلکه قطع نمایید.

لوله های آب در نزدیکی منزل ما شکسته است. به کجا باید خبر دهیم؟

درصورت شکستگی شبکه آب تهران، لطفاً مراتب را سریعا" به پست امداد منطقه خود اطلاع دهید.

شکایات خود را به کجا باید منعکس کنیم؟

شماره تلفن 122 (واحد ارتباطات مردمی آبفای استان تهران) در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی شهروندان عزیز است.

آیا میتوانیم از انشعاب آب خود به همسایگان بدهیم؟

امکان نقل و انتقال آب از ملکی به ملک دیگر وجود ندارد.

آیامیتوانیم کنتور خود را خود تعمیر کنیم؟

هر گونه دست کاری در کنتور و اتصالات مر بوط به آن ممنوع می باشد.

آیا میتوانیم روی دریچه کنتور را بپوشانیم؟

بمنظور تسهیل درامر قرائت کنتور لطفاً روی دریچه اتاقچه کنتور ایجاد مانع نکنید.

پلاکی در ملک ما از طرف شرکت آب و فاضلاب نصب شده است. آیا میتوانیم آنرا برداریم؟

از پلاک نصب شده بمنظور شناسایی هر چه بهتر ملک و کنتور، مراقبت نمایید.
عنوان پرسش و پاسخ را وارد کنید!
ایمیل ارسال کننده را وارد کنید!

مطابق با سیاست حفظ حریم خصوصی، اطلاعات ورودی شما به هیچ عنوان در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد.